Monday, July 9, 2007

Ja päris algusest … ehk taustaks


Miks üldse valisin sellise projekti ja miks EVS-i ja miks lühikese:

* Esiteks, see on EVS (European Voluntary Service ehk eesti keeles Euroopa Vabatahtlik Teenistus). Lühidalt taustaks, tegemist on Euroopa Liidu programmiga, mis on haridusprogrammi Euroopa Noored üks osa. Reeglina näeb EVS välja nii, et vabatahtlik vanuses 18-30 aastat valib endale valdkonna, mis osas soovib ta välismaal panustada alates 5st kuust. Valdkond on seotud mõne organisatsiooniga, mis on eelnevalt saanud programmi poolt heakskiidu. Ja vabatahtlikul peab olema kodumaalt saatev organisatsioon, kes teda äraoleku ajal toetab. Praktiliselt kõik kulud on programmi raames kaetud, st sõitu, majutust, toitu, isegi veidi taskuraha. Loe lähemalt http://euroopa.noored.ee/evs.

Ja kuigi antud EVS-projekt on mõnevõrra teistsugune (see on grupiviisiline mitte individuaalne; kestab lühemat aega), siis ikkagi oli mu sooviks „see asi” läbi proovida. See on ju valdkond, millega olen koolituste kaudu olnud nii kaua seotud – olen teinud koolitusi organisatsioonide kontaktisikutele, kes vabatahtlikku saadavad või vastu võtavad; olen koolitanud vabatahtlikke, kes on kohe-kohe välismaale minemas, ja ka neid välismaalasi, kes lühemat või pikemat aega juba Eestis viibinud ja vabatahtlikku tööd teinud. Ja tundsin, et vajan ise kasvõi veidikegi elamust vabatahtliku teenistuse osas; ok, see ei ole pikaajaline ja ilmselt ei teki nii raskeid kultuurilisi kriise (eriti, arvestades, et tegemist on väga rahvusvahelise seltskonnaga ja ilmselt ei ole võimalik, et elan ainult portugali inimeste keskel, nagu nt tavapärases EVS-is võib juhtuda) – siiski, usun, et see elamus aitab mul paremini läbi mõelda ja leida uusi perspektiive rahvusvahelise vabatahtliku elus. Ja kindlasti aitab see, et kohtun siin paljude teiste – ilmselt minust nooremate – vabatahtlikega, kellega saan kogu projekti jagada.

* See on spordivõistlus – mitte küll valdkond, mida väga põhjalikult tunnen, aga võib-olla see pole ka vajalik; tegemist siiski maailmamastaabis üritusega (70 riiki) ja kahtlemata korralduslikke väljakutseid kui palju;

* See on Portugal – riik, kuhu olen ammu tahtnud minna; riik, kust isegi Danielo on endale armastuse leidnud (see ei viita mitte minu samalaadsetele eesmärkidele, vaid maa erilisusele, onju); kusjuures ma ei tunne väga palju portugali inimesi, vaid kahte;

* Ja kindlasti on see Torino OM-i vabatahtliku elu mõju (vt blogi http://ootorino.blog.com), et otsin selliseid lühiajalisi rahvusvahelisi otsi – need 38 päeva mõjusid väga kenasti, vaheldusrikkalt ja rikastavalt ning andis minu projektipõhisele elule uue kuju.

Muidugi on kahju metsmaasikatest ja jaanipäevast, aga millestki peab alati kahju ka olema – see ongi heaks kogemuseks olemise kriteerium ;)

No comments: